08 May 2012

9 mai, Ziua Europei în eter

Acum 62 de ani, la 9 mai 1950 Robert Schuman (politician francez, 1896-1963) şi-a prezentat propunerile pentru crearea unei Europe organizate, indispensabile pentru menţinerea unor relaţii paşnice. Această propunere, cunoscută sub numele de «Declaraţia Schuman» este considerată începutul creării a ceea ce este astăzi Uniunea Europeană.
Ziua de 9 mai a devenit un simbol european – Ziua Europei -, care împreună cu drapelul, imnul, motto-ul «Unitate în diversitate» şi moneda unică identifică entitatea politică a Uniunii Europene. Ziua Europei este o ocazie pentru activităţi şi festivităţi care aduc Europa mai aproape de cetăţenii săi şi popoarele Uniunii Europene mai aproape una de cealaltă.



Cu ocazia comemorării indicativele speciale AO1EU, AO2EU, AO3EU, AO4EU, AO5EU, AO6EU, AO7EU, AO8EU şi AO9EU vor fi active în ziua de 9 mai pe toate benzile şi în toate modurile uzuale (fonie, telegrafie, moduri digitale).
Activitatea este organizată de EA Digital Federation, a doua mare asociaţie a radioamatorilor spanioli, membră a Organizaţiei Europene a Radioamatorilor (European Radio Amateurs’ OrganizationEURAO). 
QSL-urile speciale va putea fi obţinute numai prin intermediul EuroBureauQSL.



De asemenea, se poate obţine şi o diplomă specială pentru realizarea unor legături cu cel puţin trei dintre aceste staţii speciale, fiecare dintr-un district diferit al Spaniei.  Pentru contactarea a 5 districte se obţine clasa Bronze, pentru 7 districte clasa Silver, iar pentru toate cele 9 districte clasa Gold a diplomei, care va putea fi descărcată de pe internet în format PDF. O bună metodă de a găsi staţiile speciale este DX Cluster şi Agenda activităţii. Agenda conţine indicativul staţiei speciale, banda şi modul în care va lucra, ora începerii şi încheierii activităţii sale şi indicativul operatorului
Mai multe informaţii pot fi găsite pe saitul EA Digital Federation.
Organizatorii adresează mulţumiri sincere tuturor operatorilor şi voluntarilor, ale căror eforturi vor asigura prezenţa acestor staţii în eter, făcând cunoscute lumii Europa, Spania şi organizaţiile care promovează această activitate.
Un mesaj de la organizatorii activităţii speciale:
Thanks a lot for you help and support, Francisc!
We invite to consider joining EURAO:
73 de FEDI-EA
Tel. (+34) 902 945 699
*   *   * 

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved