01 august 2013

Drumul spre insula Amsterdam
DXpediţia FT5ZM - 2014
Un video de Ralph Fedor K0IR


În ianuarie 2014 un grup internaţional format din 14 oameni va întreprinde o expediţie pe insula Amsterdam, situată în mijlocul Oceanului Indian. Ceea ce urmează este povestea călătoriilor anterioare ale acestor expediţionari, călătorii care au devenit acum jaloane în drumul lor spre insula Amsterdam. Acele călătorii nu au fost întotdeauna uşoare. Mările au fost agitate, vânturile puternice, câteodată gheaţa a blocat înaintarea vaselor lor.
Povestea începe pe insulele Sandwich de sud. La mijlocul secolului al XVIII-lea căpitanul Cook le-a descris ca fiind cel mai îngrozitor loc din lume. Debarcarea pe ele este dificilă datorită valurilor înalte şi rafalelor de vânt. Este tărâmul gheţii, al zăpezii şi al noroiului. Ploaia, ninsoarea şi lapoviţa cad simultan. Vânturile sale îţi sfâşie hainele şi adăpostul. Odată ajunşi acolo n-am mai avut niciun motiv să punem la îndoială cuvintele căpitanului Cook.
Prin contrast insula Georgia de sud este un paradis, cu gheţari, iarbă verde, cursuri de apă reci, o faună interesantă şi o istorie bogată.
Anumite destinaţii nu sunt accesibile decât cu elicopterul. Acesta este cazul insulei Petru I. Acolo debarci când ţi se iveşte posibilitatea, îţi construieşti repede adăposturile şi îţi asiguri tabăra. Situaţia se poate schimba dintr-un moment într-altul! Vântul va începe să bată, se va porni ninsoarea, temperatura va scădea. Iar micile plăceri ale vieţii nu mai sunt chiar atât de ... plăcute!
VK0IR – am trăit un adevărat vis pe insula Heard, în Antarctica australiană. Erau acolo relicve ale vremurilor în care pe ţărmurile sale se vânau foci, erau vechile clădiri ale ANARE (Australian National Antarctic Research Expedition) şi o faună bogată. A fost sumbru, deprimant, cu amintiri dedicate ceior care şi-au găsit sfârşitul acolo ...  Un loc magic.
Ne-am aventurat din nou în teritoriile Tratatului Antarcticii prin vizita noastră pe insulele Orkney de sud. Apoi am păşit într-o altă lume, lumea Dragonului Tunet ... Bhutan. Dragonul Tunet este vântul. Bhutan este ţara arhitecturii străvechi, a orezăriilor aurii, a micilor pieţe de la marginea drumurilor şi a apelor albastre de o limpezime cristalină. O ţară a văilor majestuoase, a steagurilor de rugăciune bătute de vânturi, a satelor pitulate în văile munţilor. Acolo ne-am făcut noi prieteni şi tot acolo i-am regăsit pe alţii mai vechi.
Avem tendinţa de a ne concentra pe vizitarea locurilor reci şi neospitaliere, dar nu le-am ocolit nici pe cele arse de soare şi la fel de neprimitoare. Insula Desecheo a fost odinioară o ţintă de exerciţiu a bombardamentelor militare. A rămas nelocuită, dar administraţia revitalizează mediul natural al insulei.
Am făcut un popas şi pe insula Saba, regina neprihănită a Caraibelor.
Malpelo, o stâncă gigantică înaltă de 275 de metri în largul coastei Columbiei, o splendoare abruptă, încinsă şi stearpă.
Apoi insula Swains în Pacific … Fierbinte, luxuriantă şi cu o mulţime de insecte însetate de sânge.
Cele mai multe dintre locurile pe care le-am vizitat sunt nelocuite, şi suntem nevoiţi să luăm cu noi tot ceea ce avem nevoie: alimente, adăposturi, echipamente şi instrumentar medical de urgenţă şi de supravieţuire. Pentru aceasta am expediat tone de echipamente, care pentru a ajunge la destinaţie făceau câteodată pe jumătate înconjurul globului.
Iată echipa noastră:  Bob din New Jersey, Bob din Atlanta, Nodir din Tadjikistan, Erling din Norvegia, Ralph din Minnesota, Arnie din California, George din Atlanta, Michel din Martinica, Craig din Illinois, Jorge din Columbia, Steve din Canada, Neil din Canada, Andy din Rusia, Jerry din Illinois. Şi pilotul nostru, care se va îngriji de noi cât timp suntem plecaţi, Val din Wisconsin.
Iar acesta e vasul nostru, Braveheart. Va fi o călătorie pe mare de nouă zile din vestul Australiei până la insula Amsterdam, apoi alte nouă zile pe drumul de întoarcere. Am mai mers cu Braveheart şi avem totală încredere în el şi în echipajul său, ne va duce la destinaţie. Şi asta e important pentru că, vedeţi (vezi video), vom întâlni noi prieteni, care aşteaptă să ne salute la sosire.
Acesta este un parteneriat, noi suntem o echipă formată din 14 parteneri egali. Vă invităm să fiţi şi dumneavoastră partenerii noştri şi să ne urmăriţi pe sait. Vom aprecia din inimă interesul, ajutorul şi sprijinul dumneavoastră!
Noroc !
Ralph – K0IR, mândru membru al DXpediţiei Amsterdam island 2014 FT5ZM.
.................................................................................................
Un mesaj adresat radioamatorilor YO
Se pare că vom avea propagare bună între YO şi FT5ZM, de aceea mă aştept să realizăm o mulţime de QSO-uri cu toţi prietenii mei DX-mani din România. Vom lua cu noi transivere bune, amplificatoare şi o mulţime de antene pentru a face acest lucru posibil. Vom avea peste 3000 de metri de sârmă pentru radiale destinate verticalelelor noastre pe 30, 40, 80 şi 160 de metri şi beamuri cu trei elemente pentru toate benzile de la 20 la 10 metri. Vrem să vă auzim şi vrem să ne puteţi auzi!
Cea mai mare provocare a acestei DXpediţii o constituie cheltuielile. Echipa noastră v-ar fi deosebit de recunoscătoare în cazul în care dumneavoastră ca persoane individuale sau cluburi ne puteţi veni într-ajutor pe orice cale.
Ralph – K0IR
.....................................................................................................................
Linkurile din textul traducerii «Insula Amsterdam», «Sandwich de sud», «Insula Petru I», «Insulele Orkney de sud», «Insula Saba», «Malpelo» şi «Insula Swains» trimit spre articole despre DXpediţiile menţionate, publicate pe această pagină. - YO4PX




Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved