21 October 2013

Să ne cunoaştem şefii: Adrian Mocanu YO3GW
În ziua de 11 august 2013 am primit de la dl. Adrian Mocanu YO3GW în nume propriu şi în numele lui YO2DFA şi YO3JR următoarea solicitare:
Bună ziua,
În acest moment, Ovidiu YO2DFA, Andy / YO3JR şi cu mine ne ocupăm de pregătirile pentru YODX HF 2013.
Noi considerăm că ar fi foarte util să avem regulamentul scris şi în ebraică.
Dacă aveţi timp şi v-ar face plăcere, vă rugăm să ne ajutaţi şi să traduceţi pentru site-ul YODX.ro regulamentul în ebraică. Regulamentul concursului se găseste la adresa http://www.yodx.ro/rules
Vă mulţumesc, 73
Adrian Mocanu / YO3GW
(Diacritizarea mesajelor e-mail incluse în text îmi aparţine - nota mea, YO4PX)
Trebuie să arăt că am fost surprins şi totodată bănuitor, dat fiind că singurul meu contact anterior cu dl. Mocanu a fost cât se poate de dezamăgitor. În noiembrie 2012 am tradus şi publicat pe pagina mea sub titlul Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilităţi o recomandare din partea IARU adresată societăţilor membre – deci inclusiv şi FRR-ului – pentru a se marca această zi prin acţiuni publice, în efortul de a ajuta persoanele respective să se integreze în viaţa socială şi prin intermediul radioamatorismului. Gândindu-mă că o asemenea recomandare şi-ar putea găsi locul şi justificarea şi pe pagina oficială a FRR am oferit de bună credinţă materialul spre publicare d-lui Mocanu, care mi-a respins oferta cu multă aroganţă (nu este singura ofertă respinsă de un oficial al conducerii FRR, a se vedea o ofertă de colaborare ignorată de preşedintele FRR C. Neacşu), pretextând nişte motive puerile. Am luat la cunoştinţă că cenzura cu care am avut de-a face de mulţi ani din partea conducerilor succesive ale FRR nu a încetat nici acum şi am renunţat să mai încerc vreo colaborare cu dl. Mocanu şi cu saitul oficial.  (În paranteză fie spus, pe saitul Regiunii a I-a IARU a fost publicat un anunţ despre apariţia materialuiui în limba română cu un link spre această pagină.) Am înţeles că numele meu şi activitatea mea publicistică nu sunt nici acum agreate şi am decis să-mi văd de munca mea,  fără a mai continua vreun schimb de opinii cu dl. Mocanu.
Însă citind mesajul său mi-am spus – deşi cu multă îndoială - că poate oamenii şi atitudinile se mai pot schimba cu timpul şi i-am răspuns, informându-l că din păcate nu cunosc suficient limba ebraică pentru a putea realiza traducerea regulamentului. I-am reamintit totodată felul în care s-a comportat cu mine cu ocazia ofertei mele anterioare, la care am primit următorul răspuns încurajator:

Bună ziua,
Departe de mine (sau mai bine zis, de echipa YODX) gândul să vă ironizăm.
Pur şi simplu dorim să ridicăm ştacheta acestui concurs.
Am o verişoara stabilită in Israel - am să o rog pe dânsa să ne ajute. Din păcate, ea nu se pricepe la limbajul tehnic.
Legat de articol propus spre publicare pe site-ul FRR:
1) Îmi cer scuze pentru neintelegere şi pentru discuţiile colaterale care au apărut.
2) Conform unei decizii a CA-ului, site-ul hamradio.ro este exclusiv dedicat activităţilor concrete ale FRR (preşedinte si comisii)
Orice document (sau ştire) este controlat(ă) pentru că ea reprezintă un temei legal pentru activăţile şi responsabilităţile FRR (chiar şi în contengios)  (sic!)
Eu nu îmi pot permite să "ajustez" această decizie şi să îmi depăşesc atribuţiile.
Precum aţi observat în ultimele luni, nu a existat o cenzură direcţionată spre dvs.
Eu v-am propus (şi propunerea rămâne valabilă) să ne ajutaţi şi să popularizaţi aceste articole pe pagina de facebook/twitter a FRR.
Aici, putem publica (cu anumite restricţii care nu vor să ne împingă către un conflict legal) orice articol de interes radioamatoricesc.
(apropos - pagina de facebook este mai vizitată decât site-ul new.hamradio.ro)
Toate cele bune, 73
Adrian / YO3GW

Deşi nu am înţeles la ce încetare a «cenzurii direcţionate spre mine» se referă dl. Mocanu -  pentru că eu din momentul păţaniei mele cu «Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilităţi» nu am mai făcut nicio tentativă de a o învinge -, am adresat peste o oră d-lui Mocanu un nou mesaj:

Am transmis acum câteva minute solicitarea Dv. unui amic radioamator din Israel, cunoscător al concursurilor şi al limbajului folosit în regulamentele acestora. Nu ne rămâne decât să sperăm că încercarea se va solda cu succes.
Vă voi ţine la curent.
YO4PX

Dl.  Mocanu a răspuns imediat astfel:
Vă multumesc,
Adrian / YO3GW

Dorind să testez onestitatea ofertei d-lui Mocanu i-am propus spre publicare o listă de linkuri spre cele mai recente 14 articole publicate în acel moment în publicaţia mea, pentru a fi înscrise pe pagina de Facebook a federaţiei:

Niciunul dintre aceste articole nu conţinea vreo critică la adresa conducerii FRR. Este important de menţionat că eu realmente nu am nevoie de publicitatea care mi-ar putea fi asigurată de dl. Mocanu, pagina mea personală este suficient de accesată. Toate articolele de mai sus au fost citite de atunci de un mare număr de radioamatori. În schimb pagina oficială şi de Facebook a FRR – atât de sărace în conţinut şi administrate cu atâta lipsă de imaginaţie, dedicaţie şi profesionalism – ar avea stringentă nevoie de colaboratori de valoare şi de informaţii şi materiale interesante şi utile, destinate radioamatorilor YO.

Conform mesajului meu m-am adresat unui coleg radioamator din Israel, rugându-l să traducă regulamentul concursului în ebraică. Îl consideram un demers inutil – ceea ce mă făcea şi mai bănuitor cu privire la onestitatea solicitării – dat fiind că în Israel a doua limbă oficială este engleza şi orice concurent potenţial putea participa pe baza informaţiilor din versiunea engleză a regulamentului. Colegul respectiv, fiind un imigrant relativ recent, mi-a răspuns că nu e competent să realizeze o traducere corectă pentru că ştie să vorbească, dar nu să şi scrie bine în ebraică, şi de aceea s-a adresat la rândul său unui alt coleg, născut în Israel dar rezident într-o altă ţară, pentru a-i cere să realizeze traducerea în ebraică. A doua zi mă anunţa că acesta a ajuns deja cam la jumătatea textului şi că va termina traducerea în scurt timp.
Însă la întrebarea mea adresată în ziua următoare d-lui Mocanu de ce nu a publicat lista linkurilor pe Facebook aşa cum singur s-a oferit şi mi-a propus, fără ca eu să fi solicitat acest lucru, am primit următorul răspuns uluitor:

Ieri, în jurul orei 11:16 AM, imediat după ce mi-aţi declinat cunoştinţele dvs. legate de limba ebraică, v-am informat că am deja o persoană care mă poate ajuta. Am o verişoară stabilită în Israel - am să o rog pe dânsa să ne ajute. 
Dvs. aţi insistat. Aţi apelat la o terţă persoană (lucru care nu v-a fost cerut în mod expres) iar acum încercaţi să exploataţi evenimentul.
Afişati o atitudine maliţioasă care nu ne poate ajuta - dar care poate distruge YODX HF Contest.
Toate cele bune, 73
Adrian / YO3GW.

Cu obrazul crăpând de ruşine am fost nevoit să-i anunţ pe radioamatorii din Israel că solicitarea transmisă din partea persoanelor din conducerea FRR a fost contramandată şi am prezentat scuzele mele în nume propriu şi în numele d-lor Adrian Mocanu YO3GW şi Ovidiu Orza YO2DFA pentru inconvenientul creat fără voia mea - deşi aceste scuze nu au fost exprimate de dumnealor ... 
Despre comportamentul celui care mi s-a adresat cu o solicitare pentru ca apoi să-şi schimbe atitudinea de pe o zi pe alta fără să ofere vreo explicaţie credibilă, despre felul în care a răstălmăcit faptele şi a schimbat ordinea lor cronologică, despre ignorarea celor mai elementare cutume sociale – nemaivorbind de absenţa spiritului radioamatoricesc în numele căruia am acţionat atât eu cât şi cei doi colegi din Israel – cred că nu mai e necesar niciun comentariu. Faptele şi textele vorbesc de la sine. 
Totuşi nu mă pot abţine să nu-mi exprim protestul şi faţă de epitetele absurde care mi-au fost adresate şi de acuzaţia de un imens ridicol potrivit căreia eu aş avea intenţia şi posibilitatea de a «distruge YO DX HF Contest». Un asemenea comportament nu este demn de o persoană care se pretinde raţională, educată şi responsabilă pentru cuvintele şi acţiunile sale – o persoană aleasă în Consiliul de administraţie pentru a reprezenta radioamatorii YO în relaţia cu instituţiile interne şi internaţionale – şi care prin acţiunile şi inacţiunile sale nu poate aduce decât prejudicii organizaţiei noastre. 
Protestez şi faţă de eterna cenzură practicată de conducerea FRR, care consideră că media organizaţiei este proprietatea sa personală, asupra căreia poate dispune în mod discreţionar şi arbitrar, discriminatoriu. QTC-ul, pagina oficială, pagina de Facebook şi revista (dacă ar mai exista şi n-ar fi fost «coordonată» de preşedintele FRR întrerupându-i apariţia după 23 de ani de existenţă continuă) sunt proprietatea tuturor radioamatorilor YO, iar materialelor şi opiniilor lor ar trebui să li se ofere posibilitate de exprimare liberă şi cale deschisă într-o organizaţie care se pretinde democratică.

Mă consider profund jignit şi prejudiciat moral de această întâmplare, care mi-a provocat nu numai disconfort şi multă pierdere de vreme, dar şi grave daune în relaţia mea cu doi radioamatori străini care nu au avut nicio vină şi, fiind de bună credinţă, au sărit în ajutor atunci când acest ajutor le-a fost solicitat.
M-ar interesa să ştiu în ce măsură dl. Ovidiu Orza YO2DFA a fost implicat în această chestiune, pe care o consider o provocare şi o batjocură. Toate mesajele trimise de mine d-lui Mocanu au fost aduse prin rubrica Cc a mailurilor şi la cunoştinţa domnului Ovidiu Orza şi am aşteptat vreo reacţie, care nu s-a produs. Solicitarea a fost făcută şi în numele său şi cred că se cuvenea să-mi scrie şi eventual să-mi ofere o explicaţie pentru prejudiciul pe care, poate fără cunoştinţa dumnealui, mi l-a cauzat dl. Mocanu. Dar, aşa cum ne-au obişnuit deja membrii succesivelor Consilii de administraţie, tăcerea dumnealui a fost ... asurzitoare.
Nu pot decât să sper că dl. Adrian Mocanu YO3GW va demisiona din funcţia deţinută împreună cu întregul Consiliul de administraţie al FRR, pentru a permite cât mai curând organizarea unor alegeri generale anticipate.
(Text de YO4PX)


About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved