16 April 2013

Discursul preşedintelui
C.N.: Stimaţi participanţi, ne apropiem de finalul acestei adunări generale, vă adresez încă o dată mulţumiri pentru participare. Câteva puncte scurt de tot, o dată, din toate cluburile afliliate şi cu taxă la zi uitaţi-vă câte participă de luni încolo la Campionatul naţional de telegrafie viteză la Bucureşti: patru, atât, din România, deci n-aţi trimis niciun junior, niciun senior, niciun veteran, nicio doamnă, nicio tânără, deci nu avem decât Piatra Neamţ, Iaşiul, Suceava ... Ploieştiul şi Bucureştiul, cinci, am greşit, deci cu Bucureştiul. 
Deci Bucureştiul... deci ... aşa ... vă spun o treabă: nu putem să mergem, ne întreabă Ministerul Tineretului şi Sportului, deci nu avem tineret. Deci nu mergem înainte, noi bătrânii, vedem în sală, tot ăştia, nu vedeţi că nu vine nimeni din spate, cu unul de mână, să vadă ce se întâmplă în fenomenul ăsta de radioamatorism ... deci radioamatorism, dar e şi sport totodată, ca să zic aşa,  e şi hobby dar e şi sport, aici trebuie să facem o chestie, deci eşti sportiv în toată viaţa să zicem, sau hobby toată viaţa, sau şi-şi, nu contează, deci nu veniţi cu nimeni în spate, nu veniţi cu niciun participant. Avem două sporturi care suntem de bine de rău buni, ca să zic aşa, aduce rezultate României, radiogoniometrie şi telegrafie. Deci la astea două ramuri aduc rezultate, restul n-avem dotare tehnică pentru internaţionala IARU, n-avem antene, n-avem emiţătoare, n-avem echipă de multe ori, n-avem organizare... deci vă spun, haideţi să analizăm aşa, a apărut ce zicea domnu' consilier ministerial adineaori cu ăla, este treisutenouăzecişicinciu’ ăla ... (ininteligibil), până pe 10, nu? …
Tomescu: Da.
C.N.: Eh, n-am văzut niciun club să facă o mobilizare, sau pe forum, zic hai să ne unim, care ştie să facă (ininteligibil), avem pe unul, din neamul nostru, în spate, proiecte, rude, vecini, n-a apărut niciun club, domnu' Malanca ştie, l-aţi făcut proiectul?
Malanca: Eu nu fac, face clubul … (alte voci, ininteligibil)
C.N.: ...  şi hai să venim ... (ininteligibil) … mobilizaţi-vă pentru august, cu tot ce putem, să împingem ...  (alte voci,  ininteligibil)
C.N.: … deci avem o problemă mare aicea la (ininteligibil) asta, domnu' Malanca are o echipă bună, sau foarte bună, zic la nivel naţional, dar nu văd reprezentare în loturile naţionale, la tineret, din alte sporturi ... deci, din alte regiuni ... regiuni, ca şi (ininteligibil) din România, deci nu există din punct de vedere radioamatoricesc. Bun ... dacă nu facem apel la o uniune ... la asta, la o unire pentru a rezolva nişte probleme punctuale nu vom dezvolta, fiindcă vă spun, toţi scriu articole, vor să fie, pentru că revistă nu avem pentru că nu vin articole, avem numărul 7 şi 8 sunt făcute, de tipărit, e vorba de nişte bani la tipografie, dar articole ... fiecare scrie pe Radioamator, nicio problemă ... un articol, ălalaltu' face un buletin electronic, ridică două degete, se laudă cu el, că-l face, da’ articole nu. La QTC vă spun o treabă, la QTC am fost de vreo 6-7 ori acolo când s-a dat de la Bucureşti, acolo în staţie, ca să vorbesc, cu toate provocările lu’ unu şi lu’ altu', dar ... vă spun o treabă, lu’ doamna Tina, vă spun o treabă, nu i-am dat un leu, vine cu maşina dânsei de la Snagov, de la Ciolpani, unde stă ea acolo, o dată pe săptămână la Bucureşti să vorbească, la microfon, la KPA aicea, la palat, deci ... noi nu putem s-o remunerăm ... e o doamnă mi se pare corectă, serio ... devotată şi la QSL-uri, lucrează la clubul CSM aicea, dar nu putem să spunem dacă are voce frumoasă, sau că nu are voce frumoasă, sau se cam ... aşa ... sau Florin Dincă, n-am nimica, ei sunt singurii care s-au oferit. Domnu’ Ghiţă, cum să preia acum funcţia, să mai (ininteligibil) … este cu alte probleme, deci are o experienţă de viaţă, nu putem să-l forţăm acuma, să-l mai trimitem la Palat, în calitate de secretar ... vă spun sincer, şi realizez, am apelat, eu am implicat-o pe doamna Tina, şi pe Florin Dincă, să aducem QTC-ul aicea, cluburile nu dau niciun mesaj, pe electronic, am făcut şi am dres, prindeţi-l la QTC, eu am făcut (ininteligibil), am primit e adevărat, dar le primesc (ininteligibil), dar puţine veşti apar, dar apar articole frumoase, comen ... mulţumiri celor care ... eu le citesc aşa, pe Radioamator, dar nu apar către noi, toţi vor să iasă în faţă cu două degete, ca să fie mai şmecheri decât ălalaltu', sau nu ştiu, dar pentru ţelul comun nu prea avem, unirea. Ăla vrea să fie mai rău decât ălalaltu', chiar judeţe limitrofe am văzut că nu există înţelegere. De bine de rău, vă spun sincer, la anu’ care-l închei acum la 31, de la alegeri, l-am încheiat aşa, acum la 31 martie (ininteligibil) m-am dus pe banii mei, la Buziaş, am fost la Utela la Călimăneşti, am fost la Ploieşti la dom' Malanca, am fost la Iaşi la Simpozion, la Suceava, nu mai zic unde, la Arad, la Utela, deşi ... am făcut nişte judeţe, am făcut, avem oameni de mare valoare, nu-i punem în valoare, oameni la Politehnica Timişoara, oameni la Arad, oameni cu pregătire superioară, oameni care vor să facă ceva, dar nu cere nimeni, nu-i cere, dar clubul respectiv din zonă nu face unire, din contră, am văzut că aha, face unu’ un simpozion sau o întâlnire, nu vin, am întrebat dom’ne cât aveţi pe judeţul cutare, păi noi trei asociaţii, vara, da' au venit numai ai noştri, că ăialalţii (ininteligibil), nu e corect … aşa, deci nu putem să facem în treaba asta să dezvoltăm dacă nu cooperăm, vă spun sincer. Eu provin din armată şi am răspuns de transmisiuni, a fi în cooperare e o tangentă şi la pace şi la război, dacă nu cooperezi cu cine să te lupţi, cum ar veni, singur nu faci mare lucru. Eu fac un apel la dumneavoastră să vă uniţi cluburile, mai ales astea departamentale care sunt aproape obligate după lege, şi uitaţi câte aveţi cluburi departamentale, nu au niciun (ininteligibil), nici măcar nu ştie cine e în dreapta, nu, la anumite … nu vreau să zic, că domnu’ Costel ştie, că nu apar, cu niciun sportiv, niciun concurent, doar funcţii plătite de la banu’ public, de la stat, ocupă instructori, antrenori, ce-o fi acolo, prin cumul prin necumul, dar nu produce nimic, privat, avem el cu soţia, cu cumnatu’ şi cu nora, şi gata, a făcut un club ...
O voce: Pe banii lor …
O altă voce: Păi da, pe banii lor …
C.N.: … dar vă spun, raportând la cluburi, dar el nu face nimica, el a făcut aşa, a chemat, să vină unu’ şi altu’ din privat, haideţi să ... pe banii lor, are dreptate, să facă, dar ne invadăm. Avem discuţii acuma de noi probleme, haideţi să realizăm o singură treabă ... adevărul e undeva la ... la mijloc, referitor la perspectivă şi la asta ... Se poate continua şi obţine rezultate bune, dar n-am timp, vă spun, şi eu m-am lămurit care e situaţia cu federaţia aicea în acest an. Dacă nu facem o altă optică aşa nu se face mare lucru ... Dumneavoastră credeţi că întâmplător cei doi oameni şi-au dat demisia din acele funcţii ocupate? Nu, ei erau preocupaţi să-şi facă altă structură, regulamente, statute (mai multe voci simultane, ininteligibil) …
O voce: Dar (indicativul unui demisonar) ? La fel?
C.N.: Chiar aşa, deranjează, că …
Aceeaşi voce: Dar nu-i adevărat, YO4PX a pus bomboana pe colivă.
C.N.: (strigă) Cine a dat-o afară?!!!
Vocea: Eu o cunosc bine pe X. (numele unui demisionar)
C.N.:  (strigă) A dat-o cineva afară?!!!
Aceeaşi voce: Nu, dar a cerut, a fost unul din motive, unul că nu se înţelege cu domnul vicepreşedinte, şi al doilea că (ininteligibil, mai multe voci simultane).
C.N.: Aşa, lu’ Petrică i-a zis cineva  ... să bage în clasament, bagă arbitru, locuri, mută? ...
O voce: I-a spus să arbitreze uman, nu asta … (ininteligibil) ...  acum daţi vina pe ei, că şi-au dat demisia ca să-şi facă o structură aparte … (vacarm).
O voce: Şi dumneavoastră aţi greşit, aţi fost preşedintele-secretar general.
C.N.: Da?
Vocea: Da-da, acum de ce dumneavoastră nu vă asumaţi partea de vină, aşa cum am făcut şi eu cu statutul şi cu saitul, am zis că-l fac, şi după ce ...
C.N.: Se vor face, se vor face multe probleme dacă ne mişcăm cu toţii, să ştiţi.
O voce: Să fim o echipă, numai la dezbinări aţi...
C.N.: Ce echipă? Suntem într-o echipă (vacarm).
O voce: O echipă trage în aceeaşi direcţie, nu în direcţii diferite.
C.N.: Bun, trăgând concluzia, este că aţi remarcat şi bune şi rele la federaţie, eu vă spun aşa, provizoriu... Fac apel la dumneavoastră, să sprijiniţi federaţia, că atâta e, o mână de oameni  (ininteligibilcare trebuiesc ajutaţi. Vă mulţumesc pentru participare.

(Sursă: înregistrarea audio a Adunării generale a FRR din 6 aprilie 2013, foto YouTube Buziaş 2012. Eventualele mici inadvertenţe şi porţiunile ininteligibile se datorează în anumită măsură şi discuţiilor paralele dintre delegaţi, care uneori acoperă discursul principal.
Alături de dl. Ciprian Sufiţchi YO3FWC (N2YO) am publicat  pe Radioamator.ro în data de 18 aprilie a.c înregistrarea integrală a Adunării generale, care se poate asculta la această adresă.

Alt articol pe aceeaşi temă: 
  

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved