25 December 2011

UN  ZÂMBET  Î ETE (40)
Consiliere maritală
După 35 de ani de căsătorie soţul şi soţia s-au adresat unui consilier marital. Întrebată în ce constă problema căsniciei lor soţia se lansă într-o tiradă pasionată şi îndurerată, enumerând toate problemele pe care le-a avut în toţi anii de când e căsătorită: lipsă de afectivitate, singurătate, sentimentul că nu este iubită şi nu este capabilă să insufle dragoste, o întreagă listă interminabilă de nevoi nesatisfăcute de care a avut parte.
În cele din urmă terapistul, după ce ascultă cu răbdare întreaga jelanie, se sculă în picioare, dădu înconjur biroului, o rugă pe soţie să se ridice în picioare, o îmbrăţişă şi o sărută indelung şi pătimaş pe gură, în timp ce soţul asista uşor uimit.
Soţia amuţi şi, liniştită, se aşeză ca în transă pe scaun. Terapistul se întoarse spre soţ şi îi spuse: «Vedeţi, de asta are nevoie soţia dumneavoastră cel puţin de trei ori pe săptămână. Puteţi să i-o oferiţi?»
«Păi, aş putea să v-o aduc marţea şi joia, dar sâmbăta şi duminica sunt în concurs.»
(Tks AA0MZ)
*  *  * 
Sunt oare un lid?
de Ronan Torres F8AFC
(Traducere şi adaptare)

Am un transiver care costă mai mult decât maşina mea sport şi nu am habar ce rost au toate butoanele lui. L-am cumpărat doar pentru că este cel mai nou model, dar n-am timp să citesc manualul.
Am câteva sute de kilograme de antenă pe un pilon gigantic (ştiu, sunt un norocos) numai pentru că am vrut să fiu cel mai tare din parcare din zona mea. Nu prea îmi pasă cum funcţionează, nici ce înseamnă unghiurile sale de «radiaţie» şi de «elevaţie»; nu fac decât să schimb controale cu ea şi mă mulţumesc cu atât.
Am o conexiune super-rapidă la calculator, care îmi permite să găsesc DX-ul înaintea tuturor. De asemenea îmi configurează automat întregul echipament pentru ca să lucrez DX-ul la prima chemare. Pot programa tot ceea ce se află în shack chiar şi atunci când sunt la birou sau în timp ce dorm noaptea. Acest lucru este deosebit de practic pentru a lucra DX-urile pe mai mult benzi şi moduri. Câteodată am parte chiar de suprize plăcute când mă scol şi văd înscrise în log nişte legături valoroase în benzile inferioare!
Când, rareori, particip la un pailap, mă folosesc de super-VFO-urile mele dual/triple/rx/tx pentru a-mi transmite indicativul de multe ori la rând în timp ce în acelaşi timp fac pe poliţaiul de bandă pe frecvenţa DX-ului, până când îl aud că-mi răspunde.
Chiar dacă nu aud DX-ul deloc continui să chem simplex şi în split pentru a-mi dubla şansele. Verific ulterior în logul online dacă DX-ul mi-a recepţionat indicativul corect. Dacă nu mă regăsesc în log încep să postez pe cluster mesaje insultătoare la adresa DXpediţiei sub un indicativ de pirat, cum ar fi «surzilor», «jalnică DXpediţie», «plecaţi acasă» etc., expresii salvate deja în memoria calculatorului meu.
Dacă după toate acestea tot nu apar în log inund cu mesaje contul de e-mail al managerului, cerându-i să verifice şi să reverifice de trei ori logul, să-mi fixeze skeduri cu expediţia la ore de noapte dacă e necesar, şi chiar oferindu-i câţiva dolari ca să mă bifeze în log cu legături inexistente atunci când îi voi trimite direct QSL-ul meu 3D.
Dacă am uitat câte ceva vă rog să nu ezitaţi a mă completa cu niscai exemple suplimentare!
Ca să închei vreau să menţionez că fac radioamatorism numai şi numai pentru a fi primul şi cel mai bun, şi nu-mi pasă de nicio pseudo-«etică» atunci când sunt în eter. Sunt ceea ce sunt şi mă mândresc cu asta.
La reauzire în următorul pailap! 


                              *  *  *  
Acest aparat are grijă de toţi radioamatorii din apropierea dumneavoastră!

Adevărata cauză a defecţiunilor


Încă n-am stat de vorbă cu medicul, dar starea pare să fie destul de gravă...

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved