01 April 2016


UN  ZÂMBET  ÎN  ETE (56)
Schimbări importante în regulamentul Field Day
Newingstead, VT – Printr-o decizie controversată National Radio Retransmission Legion nu va mai accepta cu începere din anul viitor fişe centralizatoare (score summaries) pe hârtie în concursurile Field Day.
«Organizaţia nu a avut de ales, anul acesta am primit peste 1200 de loguri olografe şi dintre acestea circa 80% sunt indescifrabile», spune Dr. Johnson Longsville, directorul de concursuri şi promovări al NRRL.
Directorul precizează că problema este creata nu de scrisul deficitar, ci de alimente: «Am văzut de toate în etapa din acest an. Logul unui club a fost practic acoperit de o plăcintă de mere strivită şi de urmele băuturii răcoritoare Cool Whip. Un altul conţinea sos de grătar, iar recordul îl deţine un log prezentat cu un sanviş complet cu salată de pui, cu maioneza întinsă peste întreaga secţiune a punctelor-multiplicator. Era absolut ilizibil.
Longville a oferit chiar şi un «desfăşurător» al corpurilor străine prezentate împreună cu logurile participanţilor:
1. Cafea şi/sau pete cremoase: 462
2. Umplutură de plăcintă de cireşe (sau alte fructe): 276
3. Muştar/ketchup/condimente alternative: 194
4. Grăsime de slănină şi zeamă de ouă prăjite: 143
5. Bere Frosters
Longville spune că în viitor cluburile trebuie să descarce o aplicaţie de logare şi calcul al scorului cu o dimensiune de 4,5 terabiţi, să prezinte o cerere pentru alocarea unui cod de participare din partea NRRL şi să ruleze versiunea Linux Red Hat 2.8 pe un calculator de 8 GB.
În plus încărcările pe calculatorul organizaţiei trebuie efectuate cu ajutorul unei conexiuni securizate 4 VPN similare cu aceea utilizată de Centrul de comandă NORAD.
«Ne dăm seama că procedura e cam dificilă pentru majoritatea cluburilor dar, orice s-ar spune, este totuşi mai lesnicioasă decât instalarea programului Logbook of the World», şi-a încheiat Longville declaraţia.
(Relatare de WB0RUR)

Soarta unei colecţii
Tartan Blackridge, PA - «Este colecţia unei vieţi de radioamator», spune Mel Sallute plimbându-şi solemn privirea peste încăperea situată în aripa estică a casei sale din Tartan Blackridge dedicată în întregime depozitării ordonate a revistelor QST. Par să fie mii de reviste, însă proprietarul lor ne linişteşte că numărul lor doar se apropie de 2000.
Sallute s-a născut în Tartan Blackridge în 1932 şi a devenit interesat de radioamatorism încă din tinereţe. «Tatăl meu era operator radio şi el şi-a împărtăşit pasiunea hobby-ului cu mine. Aveam deja clasa General când am împlinit 17 ani în 1949», spune el. S-a înscris în ARRL în acelaşi an şi a început să primească lunar revista QST.
«708 dintre QST-uri provin din abonamentul meu personal. Mai am câteva sute moştenite de la unchiul meu, care a fost radioamator timp de mulţi ani şi vreo duzină de la tata. De asemenea, din motive care nu-mi sunt nici mie clare, am cumpărat în 1973 o colecţie consistentă de la un radioamator întâlnit la un simpozion, mare parte dintre reviste fiind dubluri ale celor deja existente», spune Sallute.
Tata era vestit, fiind cunoscut sub numele de «Marele purtător a Estului», pentru că a devenit SK (silent key, manipulator amuţit), dar nu simultan cu decesul său. Capul său a căzut peste cheia simplă de manipulare şi timp de trei săptămâni a transmis o purtătoare înainte de a fi fost găsit», adaugă el.
Îndreptându-şi din nou privirea spre teancurile revistelor Sallute continuă: «Am considerat probabil că ele vor constitui o resursă grozavă, însă nu le-am mai deschis după ce trecea luna, doar le adăugam colecţiei. Le-am păstrat ordonate, presupunând că într-o bună zi vor avea oarece valoare. În 1988 am început să mă îngrijorez că greutatea lor va pune în primejdie fundaţia casei, de aceea am decis să le vând. L-am rugat pe nepotul meu să vină cu camionul său, am încărcat în acesta cutii peste cutii şi le-am dus la Hamfest-ul din Waltville. Pretenţia mea iniţială de a mi se plăti pentru întreaga colecţie 7500 de dolari a stârnit ironii şi râsete, aşa că am scăzut preţul la zero, dar tot nu am găsit vreun cumpărător care să ia totul gratis. Un amator a înşfăcat un număr al revistei şi a rupt câteva pagini pentru a înveli nişte tuburi 3-500Z pe care le cumpărase şi trebuia să le transporte în siguranţă acasă.
Credeam că punctul de cotitură al soartei colecţiei se va produce atunci când stră-strănepoata mea şi-a obţinut anul trecut autorizaţia de radioamator. Îmi imaginasem că ochii ei vor străluci de încântare când i-am arătat colecţia mea de QST-uri pe care o va moşteni de la mine, dar m-am înşelat. 'Bunicule, pot să le descarc pe toate în format digital de pe saitul ARRL-ului!'», a spus ea.
«Aproape că mi-au dat lacrimile. Am înţeles că nici eu, nici altcineva nu le va mai citi vreodată!» spuse Sallute oftând din rărunchi.
La ora în care scriem aceste rânduri Sallute plănuieşte să facă din revistele QST un mare foc de tabără în curtea din spate a casei sale, dar a rugat-o totuşi pe stră-strănepoata sa să posteze o ofertă publicitară pe QRZ.com pentru suma de 7500 dolari. Aşa, pentru orice eventualitate.
(Relatare de K5PO)

Oficialii NPOOTA şi N0BMA
Washington, DC – Dubii privind validitatea legăturilor efectuate de preşedintele Obama cu ocazia unei recente activări NPOOTA i-au determinat pe unii membri din Washington să pună în vedere posibilitatea de a refuza confirmarea legăturilor respective.
(NPOOTA este un eveniment lansat de National Radio Retransmission Legion [Legiunea naţională a retransmisiunilor radio] care se întinde pe durata întregului an. Acronimul provine din National Pizza Ovens On the Air [Cuptoare de pizza naţionale în eter]. Organizaţia şi-a propus să ofere membrilor săi o experienţă radio unică prin promovarea valorilor americane întruchipate într-o pizza cu blat gros şi crocant, acoperită cu un delicios sos de pizza, asezonată cu trei sortimente de brânză şi decorată cu felii apetisante de bacon, preparată de pizzeria locală preferată a activatorilor. Aceştia, împreună cu vânătorii de activări sunt prezentaţi periodic într-un clasament care cuprinde numărul total al staţiilor lucrate şi numărul total al caloriilor consumate.)
Conform logului Casei Albe preşedintele Obama, care deţine indicativul N0BMA (vezi articolul de referinţă) s-a hotărât pe neaşteptate într-o după-amiază de vineri să viziteze Georgetown Pizza Pit. După ce a consumat o parte a unei imense pizze Chicago Pie şi a cerut ca porţiunea rămasă să-i fie pusă la pachet pentru a o duce familiei sale preşedintele a petrecut 45 de minute în parcarea pizzeriei, timp în care a efectuat 37 de legături. Un purtător de cuvânt afirmă că dl. Obama şi-a încărcat QSO-urile pe Logbook of the Globe imediat după reîntoarcerea sa la Casa Albă.
Republicanii au început să pună sub semnul întrebării validitatea legăturilor. Liderul majorităţii din Senat Mitch McConnell spune că QSO-urile nu sunt în regulă: «Antena s-a aflat la o distanţă de peste 3,60 metri de cuptorul de pizza, ceea ce constituie o flagrantă încălcare a regulamentului şi duce prin urmare la anularea oricăror legături.»
Preşedintele Camerei reprezentanţilor Paul Ryan, fidel liniei partidului, a fost şi mai categoric: «Noi nu vom confirma niciuna dintre acele QSO-uri înainte de instalarea noului preşedinte în 2017, nici măcar pentru cei care includ în plicurile lor alături de QSL-uri şi green stamps.»
La un miting desfăşurat la Sacramento candidatul republican la preşedinţie Donald Trump s-a exprimat cu privire la problema controversată NPOOTA. «Oamenii mă întreabă despre NPOOTA. Ei îşi pun întrebări. Eu le spun următoarele: e un proiect de mare anvergură. Oriunde mă duc ei mă întreabă despre activarea cuptoarelor pizza. E o nebunie. Fiţi convinşi, cuptoarele pizza sunt activate.»
Un purtător de cuvânt spune că programul NPOOTA a resuscitat interesul preşedintelui pentru radioamatorism. El plănuieşte să vâneze activări ale cuptoarelor pizza în timpul rămas din mandatul său folosind antena G5RV instalată cu un an în urmă la Casa Albă. (vezi articolul de referinţă)
(Foto: Preşedintele Statelor Unite Barack Obama după activarea Georgetown Pizza Pit folosind antena mobilă Comet recent instalată pe maşina sa)
(Relatare echipa NRRL)
(Traducere şi adaptare de YO4PX. Sursă: Hamhijinks.com)

*   *   * 

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved