10 May 2012

Masterat la 90 de ani

Radioamatorul Bert Gladwin G3FVO, un fost inginer electronist la MI6 (serviciu britanic de informaţii – nota mea, YO4PX), a devenit cel mai vârstnic absolvent universitar din Marea Britanie, după ce şi-a luat la 90 de ani masteratul la Universitatea din Buckingham. Bert G3FVO a părăsit şcoala la 14 ani şi s-a ocupat de livrări la domiciliu pentru magazine. 

În timpul celui de al II-lea Război mondial a fost înrolat în Forţele Aeriene Regale şi a devenit interesat de comunicaţiile radio. După război a lucrat pentru compania Marconi şi şi-a obţinut autorizaţia de radioamator. A fost angajat apoi la Ministerul de Externe şi a lucrat la punerea la punct a sistemelor de comunicaţii radio pentru ambasadele britanice din lume.

A început să studieze pentru examenul de licenţă la vârsta de 89 de ani împreună cu soţia sa, care atunci avea 77 de ani. Subiectul lucrării sale de licenţă a fost «Istoria Serviciilor secrete şi Bletchley Park». (Bletchley Park este un complex de clădiri din Bletchley, Buckinhanmshire, Anglia, care în timpul războiului era sediul principal de criptanaliză al Marii Britanii şi al Şcolii guvernamentale a Codurilor şi Cifrurilor, unde se decriptau cifrurile şi codurile mai multor ţări ale Axei, cele mai importante dintre acestea fiind mesajele criptate de maşinile germane Enigma şi Lorenz. Acolo era găzduită şi Staţia X, o staţie secretă de interceptare radio. Actualmente la Bletchley Park se află Centrul Naţional al Codurilor şi Muzeul Naţional de Calcul – nota mea, YO4PX)

«Sunt deosebit de încântat că mi-am luat masteratul la vârsta asta. Când ai 90 de ani nu ţi se mai întâmplă prea multe lucruri, aşa că e important să continui să inveţi şi să-ţi lărgeşti orizonturile. Îmi pare bine pentru masterat, dar de fapt cred că sunt doar un om norocos», spune Bert G3FVO.

Dl. Gladwin adună licenţe de ani de zile. La vârsta de 60 de ani a decis să-şi ia o licenţă în psihologie, iar la 70 de ani una în biologie moleculară. «Sunt subiecte fascinante. M-am ocupat de aceste teme pentru că mă interesau şi am dorit să aflu mai multe despre ele.»

Soţia lui Wendy a fost aceea care l-a încurajat să-şi ia masteratul. «Ea îmi spunea că e o cale bună de a-mi completa cariera academică şi că mi-ar conferi un sentiment de împlinire. În plus, am lucrat în Centrul de comunicaţii al guvernului 20 de ani, astfel că aveam experienţa necesară.» Dl. Gladwin şi-a scris disertaţia despre utilizarea radioului în mişcarea de rezistenţă din Franţa în timpul celui de al II-lea Război mondial şi a fost răsplătit cu o distincţie.  (cum laude) […]

Dl. Gladwin îi îndeamnă pe toţi cei interesaţi în obţinerea unei licenţe să nu stea la îndoială, indiferent de vârstă. «Niciodată nu e prea târziu să înveţi», spune el. 

(Traducere şi prezentare de YO4PX. Sursă: Southgate Amateur Radio News, Wikipedia)


*   *   * 

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved