25 September 2020

Campament şi radioamatorism

În articolul intitulat «OH8STN şi comunicaţiile în portabil» publicat în noiembrie 2017 radioamatorul canadian Julian stabilit în Finlanda scria:

«Interesul meu principal se îndreaptă spre comunicaţiile din portabil cu alimentare autonomă. Toate activităţile mele de radioamator au ca scop dobândirea abilităţilor necesare într-o varietate de scenarii desfăşurate în aer liber. În benzile de unde scurte lucrez QRP portabil cu un Yaesu FT-817ND alimentat cu baterii şi cu panouri solare.

 Convingerea mea este că în comunicaţiile radio ne bazăm mult prea des pe confortul oferit de locaţiile noastre de operare fixe sau pe protecţia unui adăpost care beneficiază de alimentare de la reţea. Pentru mine adevărata provocare constă în deprinderea operării cu surse de alimentare proprii, cu o aparatură care încape într-un rucsac, escaladând înălţimile montane pentru a instala acolo un cort sau un refugiu. Operarea QRP portabil din locaţii neobişnuite ne dă prilejul de a învăţa mai multe despre noi înşine şi despre echipamentul radio.»

Pe YouTube Julian întreţine un  canal propriu intitulat Survival Tech Eu pe care postează numeroase filme care relatează despre expediţiile sale solitare. Două dintre aceste filme pot vizionate în articolul mai sus amintit.

În introducerea celui mai recent video publicat pe YouTube în 19 septembrie 2020 şi intitulat  «Portable Ham Radio / Camping Gear and Shelter» (Radioamatorism în portabil / Aparatură de campament şi de refugiu) Julian se adresează radioamatorilor:

«Salut, operatorilor! În cursul lunii august 2020 am petrecut ceva timp în Laponia finlandeză, la nord de Cercul polar arctic, exersând capabilităţile mele în domeniul radioamatorismului în portabil, testându-mi pentru prima dată cortul  cel nou, soba pe lemne şi camparea departe de orice utilităţi urbane împreună cu câinele meu Snapper. Călătoria avea două scopuri. Primul era acela de a-mi instala aparatura de campament, adăpostul şi soba pe lemne din titaniu. Cel de al doilea scop era testarea noii mele staţii portabile de radioamator, despre care voi publica următorul meu video. A fost pentru mine o adevărată lecţie dură despre supravieţuirea cu ajutorul radioului.

Numeroşi radioamatori au plăcerea de a lucra în programele POTA – Parks on the Air (Parcuri în eter), IOTA – Islands on the Air (Insule în eter), SOTA – Summits on the Air (Piscuri în eter) – sau alte tipuri de operaţiuni portabile în unde scurte de durată limitată. Din ce în ce mai mulţi operatori se orientează spre excursii mai lungi, campament în maşini sau în rulote, dn dorinţa de a scăpa de dependenţa faţă de reţeaua de alimentare timp de câteva zile sau săptămâni. Mai există şi comunicaţiile de urgenţă şi pregătirile în acest scop.

Oricare ar fi motivele care vă determină să ieşiţi cu aparatura dumneavoastră de radioamator, asiguraţi-vă că echipamentul vă poate satisface cu bine cerinţele. Iată desfăşurătorul echipamentului meu de Field day:

Echipamentul de campament: Cortul este model Tipi 4 de la Nortent, soba pe lemne este din titaniu produs de Nortent 

Ustensilele de gătit: LixadaTitanium cu oale de câte 900 ml, 350 ml şi 1000 ml, tigaia de prăjit Lixada Ultralight Titanium

Aparatura radio: Lab599 Discovery TX-500, SuperAntenna MP1

Panouri solare portabile 100 waţi de la PowerFilm, PowerfilmLightsaver pentru lucrul în QRP

Protecţia împotriva insectelor: rucsac Thermocell (ţânţari şi muşte)

Dacă doriţi să mai citiţi câte ceva interesant în aşteptarea următorului meu video vizitaţi-mi blogul şi pagina de internet la https://oh8stn.org»

Videoul de mai jos este narat în limba engleză. Pentru obţinerea unei subtitrări acceptabile în limba română (cu stângăciile inerente unei traduceri automate) se acţionează steluţa din bara de jos, apoi succesiv «Subtitles/CC», «Autotranslate» şi se alege din lista pe verticală «Romanian». (nota mea, YO4PX) 

 

(Documentare, traducere şi prezentare de YO4PX. Surse:  canalul YouTube al lui OH8STN, recomandările de mai jos din arhiva acestei pagini.

O recenzie a transiverului IC-705 de OH8STN la această adresă.

Alte materiale despre lucrul în portabil

Radioamatorism în portabil (ianuarie 2011)

Radioamatorism pe două roţi (noiembrie 2011)

Radioul e frumos, şi călare şi pe jos (iulie 2012)

Operaţiune în portabil cu antenă înălţată de un zmeu (august 2012)

Activatori SOTA, WFF, UUS, ce luaţi în bagaje? (septembrie 2015)

Ghidul IARU pentru telecomunicaţiile de urgenţă, capitolul 16 (martie 2017)

*   *   * 

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved