CALENDAR 
           DX
            LINKURI UTILE                
                                GHID DE CONVERSAŢIE PENTRU RADIOAMATORI
                            PRESCURTĂRI UZUALE ÎN TRAFICUL DE TELEGRAFIE
                                                         110 PAGINI DESPRE RADIO

07 februarie 2010

UN ZÂMBET ÎN ETER  (5)

AFIŞ

ATENŢIE! CĂTRE TOŢI MUSAFIRII!
VEŢI VIZITA ACUM STAŢIA DE RADIOAMATOR
AUTORIZATĂ CU INDICATIVUL _____________
ÎNAINTE DE A ASCULTA ÎNTREBĂRILE DV. IATĂ RĂSPUNSURILE:
- PREŢUL ACESTOR ECHIPAMENTE NU POATE FI DISCUTAT AICI, ACEASTA AR PUTEA CAUZA GRAVE CONFLICTE CONJUGALE.
- NU, NU POT TRANSMITE UN MESAJ FRATELUI DV. DIN HONG-KONG.
- ACESTA ESTE UN HOBBY; NU AM POSIBILITATEA ŞI NICI TIMPUL NECESAR PENTRU A VĂ REPARA TELEVIZORUL, RADIOUL SAU APARATUL DE RAS.
- NU UMBLAŢI LA APARATE, NU VĂ AŞEZAŢI PE ELE.
- NU ATINGEŢI FIRE ŞI CABLURI, PERICOL DE ELECTROCUTARE!
- DA, ANTENA DIN CURTE ESTE O PARTE NECESARĂ FUNCŢIONĂRII ECHIPAMENTELOR.
- OH, NU, ÎN NICI UN CAZ!!! ACEASTĂ STAŢIE DE RADIOAMATOR NU POATE PRODUCE NICI UN FEL DE INTERFERENŢE LA TELEVIZORUL DUMNEAVOASTRĂ.

MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
În cartea pe care Bob Schmieder KK6EK a publicat-o după încheierea expediţiei 3Y0PI pe insula Petru I din 1994 la care a participat, există un episod care nu a fost inclus în articolul pe aceeaşi temă pe care Bob l-a publicat în revista QST. Articolul se limitează la următorul fragment de text: "Apoi am avut o revelaţie, care mi-a tăiat răsuflarea: am reuşit să luăm cu noi tot - tot ceea ce am adus pe insulă! N-am lăsat acolo nici o pungă, nici o canistră de benzină, nici o bucată de carton, nici o cutie, ceaşcă sau ladă. N-am împrăştiat chimicale pe jos, nici fâşii de bandă izolatoare. N-am lăsat acolo nici măcar reziduurile noastre fiziologice. N-am lăsat nimic. Nimic! M-a cuprins euforia: Am reuşit! Am reuşit!" Aceste din urmă materii, adunate în mari pungi de plastic, fuseseră aduse la plecare la scara elicopterului, pentru a fi încărcate împreună cu alte lucruri. Pilotul rus a privit bănuitor pungile şi a întrebat ce conţin. I s-a spus. Pilotul a făcut un gest de dezgust: "No shit!". Unul dintre expediţionari i-a replicat: "No shit, no go.". Pilotul a trebuit să se dea bătut şi pungile au fost îmbarcate în elicopter.Astfel a fost salvat mediul înconjurător de pe insula Petru I.                                      

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved