07 February 2010

UN ZÂMBET ÎN ETER  (5)
AFIŞ


ATENŢIE! CĂTRE TOŢI MUSAFIRII!
VEŢI VIZITA ACUM STAŢIA DE RADIOAMATOR
AUTORIZATĂ CU INDICATIVUL _____________
ÎNAINTE DE A ASCULTA ÎNTREBĂRILE DV. IATĂ RĂSPUNSURILE:
- PREŢUL ACESTOR ECHIPAMENTE NU POATE FI DISCUTAT AICI, ACEASTA AR PUTEA CAUZA GRAVE CONFLICTE CONJUGALE.
- NU, NU POT TRANSMITE UN MESAJ FRATELUI DV. DIN HONG-KONG.
- ACESTA ESTE UN HOBBY; NU AM POSIBILITATEA ŞI NICI TIMPUL NECESAR PENTRU A VĂ REPARA TELEVIZORUL, RADIOUL SAU APARATUL DE RAS.
- NU UMBLAŢI LA APARATE, NU VĂ AŞEZAŢI PE ELE.
- NU ATINGEŢI FIRE ŞI CABLURI, PERICOL DE ELECTROCUTARE!
- DA, ANTENA DIN CURTE ESTE O PARTE NECESARĂ FUNCŢIONĂRII ECHIPAMENTELOR.
- OH, NU, ÎN NICI UN CAZ!!! ACEASTĂ STAŢIE DE RADIOAMATOR NU POATE PRODUCE NICI UN FEL DE INTERFERENŢE LA TELEVIZORUL DUMNEAVOASTRĂ.




MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
În cartea pe care Bob Schmieder KK6EK a publicat-o după încheierea expediţiei 3Y0PI pe insula Petru I din 1994 la care a participat, există un episod care nu a fost inclus în articolul pe aceeaşi temă pe care Bob l-a publicat în revista QST. Articolul se limitează la următorul fragment de text: "Apoi am avut o revelaţie, care mi-a tăiat răsuflarea: am reuşit să luăm cu noi tot - tot ceea ce am adus pe insulă! N-am lăsat acolo nici o pungă, nici o canistră de benzină, nici o bucată de carton, nici o cutie, ceaşcă sau ladă. N-am împrăştiat chimicale pe jos, nici fâşii de bandă izolatoare. N-am lăsat acolo nici măcar reziduurile noastre fiziologice. N-am lăsat nimic. Nimic! M-a cuprins euforia: Am reuşit! Am reuşit!" Aceste din urmă materii, adunate în mari pungi de plastic, fuseseră aduse la plecare la scara elicopterului, pentru a fi încărcate împreună cu alte lucruri. Pilotul rus a privit bănuitor pungile şi a întrebat ce conţin. I s-a spus. Pilotul a făcut un gest de dezgust: "No shit!". Unul dintre expediţionari i-a replicat: "No shit, no go.". Pilotul a trebuit să se dea bătut şi pungile au fost îmbarcate în elicopter.Astfel a fost salvat mediul înconjurător de pe insula Petru I.          


*   *   * 
                                                      Înapoi la pagina principală                            

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved