09 January 2010

QSL-uri istorice din România şi din alte ţări
de Anthony Quest, G4UZN
                
 Operând din Bangkok, Tailanda                 QSL-ul lui Ing.Gh.Enescu
   în timpul unui concediu                                           datat 1939
  QSL-ul lui George Craiu (YO3RF) datat 1947


Nu sunt o persoană care să acorde prea mare importanţă aspectului tehnic, posed doar o staţie modestă. Dar operarea îmi face plăcere, mai ales vânătoarea de DX-uri. Am fost radioamator receptor acum mulţi ani, dar ca radioamator emiţător am fost autorizat abia în 1983.
Aproximativ acum zece ani am devenit interesat de istoria operaţiilor radio. Nu de istoria echipamentelor, ci de personalităţi şi de evoluţia hobby-ului în decursul anilor.
Am fost întotdeauna un pasionat colecţionar de QSL-uri, iar acum circa zece ani am început să colecţionez cărţi de confirmare vechi – în special cele rămase de la radioamatori decedaţi sau de la operatorii care nu doresc să-şi mai păstreze QSL-urile primite, de asemenea prin intermediul prietenilor mei radioamatori din întreaga lume. Nu este deloc o treabă uşoară.
Practica QSL-urilor s-a încetăţenit în S.U.A. cu începere din jurul anului 1921; momentan deţin numeroase QSL-uri dintre care unele datează chiar din 1921! Am decis să-mi postez o parte a colecţiei pe saitul meu, pe care figurează acum numeroase QSL-uri rare din diferite ţări, precum şi câteva foto-galerii – fiind reprezentate aproape toate ţările deleted (eliminate de pe lista entităţilor active DXCC) precum şi multe altele.
Am găsit anumite informaţii istorice despre radioamatorismul din România şi am postat pe propriul meu sait o pagină cu QSL-uri YO vechi. Ele sunt pagini de istorie şi e regretabil că de obicei ele sunt aruncate, puţini sunt cei care le colecţionează.
Întregul conţinut al colecţiei mele postate pe sait poate fi văzut la http://qsl-history.webs.com iar pagina cu QSL-uri YO la http://qsl-history.webs.com/romania.htm
Vizionare plăcută!

QSL ul rar YR5AH (prezentat mai sus) a fost  folosit de Arhiducele Anton de Habsburg, cumnatul Regelui Mihai, tipărit pe o bancnota de 500 de lei, în epoca inflaţiei galopante. Imaginea este prezentă şi in colecţia lui W6FR (SK). Iată imaginea mărită: (nota mea, YO4PX).

About Me

My photo
Constanţa, Constanta, Romania

ARHIVA ARTICOLELOR

free counters Stats Copyright©Francisc Grünberg. Toate drepturile rezervate. All rights reserved